آشنایی با تجهیزات سیستم های صوتی ماشین(بخش اول)

فروشگاه سیستم های صوتی SPL همواره در صدد جلب رضایت مشتری میباشد. در این مقاله قصد داریم شما را با تجهیزات سیستم صوتی اتومبیل آشنا کنیم. البته ممکن است بعضی از دوستان به طور کامل با این مطلب آشنا باشند، بعضی ها کمتر و برخی دیگر هم شاید آشنایی زیادی با این مطالب نداشته باشند، بنا بر این ما سعی میکنیم از ابتدا و به طور کامل اجرای یک سیستم صوتی اتوموبیل را معرفی کنیم.

1- ضبط (پخش یا هدیونیت): اولین و مهمترین دستگاهی که یک سیستم صوتی برای راه‌اندازی نیاز دارد البته امروزه با پیشرفت تجهیزات و ساخت پروسسور های با قابلیت پخش USB و بلوتوث و دستگاه هایی از این قبیل شاید بدون یک ضبط هم یک سیستم صوتی راه اندازی شود اما کاربرد این دستگاه ها چیست و کجا و چه وقت استفاده میشوند و آیا جایگزین کردن آنها به جای ضبط به صرفه است یا نه خود جای نقد و بررسی دارد. پس فعلا از مبحث خود دور نمیشویم و به معرفی انواع پخش های اتومبیل میپردازیم.

  • پخش 1 دین: همان ضبط های معمول در بازار است با اندازه استاندارد 17.5 * 5 سانتی متر که طول عرض ضبط میباشد و عمق آن ممکن است متفاوت باشد. برای مثال ضبط پایونیر مدل DEH-X7850BT . این پخش ها هم صوتی میتوانند باشند هم تصویری با صفحه نمایش کوچک یا خروجی تصویر، یا تصویری ایندش که به معرفی آن خواهیم پرداخت. همچنین میتوانند به صورت دکلس باشند (فاقد پخش کننده CD).
  • پخش 2 دین: ضبط هایی با اندازه استاندارد 17.5*10 سانتیمتر( اندازه طول و عرض، عمق آن ممکن است متفاوت باشد.) این پخش ها معمولا تصویری هستند اما برخی شرکت ها مانند پایونیر مدل های خاصی طراحی کرده اند که صوتی هستند مانند: FH-S525BT که طراحی بسیار زیبایی دارد. همچنین در برخی از مدل های جدید نیز پخش کننده CD را نیز از این ضبط ها حذف کرده اند.
  • ایندش: ضبط های 1 دین تصویری هستند که مانیتور آنها در داخل پخش قرار دارد و باز و بسته میشود. مانند پخش پایونیر مدل AVH-Z7250BT
  • دی وی دی فابریک: پخش هایی که متناسب با داشبورد هر خودرو به طور منحصر به فرد برای همان خودرو طراحی و تولید شده و رو اتومبیل بسته میشوند.
  • DVD فابریک: پخش هایی که به طور فابریک و منحصر به فرد برای یک خودرو و متناسب با داشبورد همان خودرو ساخته میشوند. مانند پخش های فابریکی خودرو هایی مثل سوناتا، مزدا 3.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *